петак, 2. мај 2014.

Deca i orijentalni ples

September 30, 2013 at 6:11pm

Zbog opšte neupućenosti ljudi u umetnost poput orijentalnog plesa rasprostranjene su raznorazne predrasude o njemu. Pa tako imamo ta površinska viđenja kao mlaćenje zadnjicom radi zabavljanja mase, laki vid zabave za muškarce, golotinja, "maska" za neke bludne radnje... itd, itd. Naravno da to potiče zbog osoba koje to rade, ali uvek kažem - danas gotovo svi imamo pristup internetu i ukoliko postoji nešto što smo videli ili čuli, to lako možemo da proverimo pa tek onda donesemo zaključke. Naravno, nije svaki izvor informacija na internetu tačan i merodavan, ali ako se naiđe na pregršt tekstova o nečemu, kao i snimaka (jer ovde konkretno govorimo o orijentalnom plesu) onda je sasvim normalno da u te stvari poverujemo jer ih nije pričala jedna osoba nego je govori većina koja se time i bavi pa se  tako u to i razume. Pošto uvek govorim u svoje ime, mogu da kažem da sam prva osoba koja se nikada ne bi bavila nemoralnim stvarima i onim što mene ugrožava kao ženu i kao čoveka, što ugrožava moju veru i moje postojanje uopšte. Oni koji me poznaju to odlično znaju. Pošto sada govorim o orijentalnom plesu za decu - ne bih da produbljujem priču o samom plesu i mojim stavovima i viđenjima uopšteno, niti u objašnjavanju ičega vezanog za ples osim za ono što ima veze sa dečicom. U nekom od narodnih tekstova ću se posvetiti tome.

Elem, ZAŠTO DECA TREBAJU DA PLEŠU ORIJENTALNI PLES???

Mnogi ljudi, pogotovo roditelji, se ovo zapitaju misleći da je to ples koji izvode samo odrasle osobe, misleći da je to ples zavođenja, misleći da je to vezano za intimne odnose i tome slično, ne želeći da se njihova deca uče nemoralnim stvarima, da se njihova deca prikazuju kao golotinja, itd. Kao što rekoh - neinformisanost, predrasude, površnost, često i malograđanština. Pre svega hoću da naglasim da ja kao dete jedne učiteljice nisam vaspitana u tom smeru. Mnogo volim da provodim vreme sa dečicom, imam svoje sestriće i sestričine, bratanice i bratance... sa kojima obožavam da provodim vreme (jer sam i sama htela da budem vaspitačica po struci, ali me je put odveo na menadžment :D no nije ni važno šta sam po profesiji, važno je da sa dečicom umem i da ih volim) i mogu da kažem da oni obožavaju da provode vreme igrajući se sa mnom. Nikada ničim ne bih ugrozila neko dete. Nikada ne bih učila neko dete nečemu što je loše. U mojoj plesnoj školi nisu dobrodošle osobe koje su nemoralne, vulgarne, koje bi ples koristile kao "rekvizit" za namamljivanje "mušterija", takođe ni one koje bi orijentalni ples izvodile po stolovima i šankovima, pod šatorima, uz trubače, narodnjake... Tako da dečica koja bi učila ples kod mene ne bi imale priliku da se sreću sa takvim osobama. Nema širenja loše energije, nema davanja loših primera.
Ples nikada nikome nije škodio. Naprotiv! Navešću nekoliko razloga zbog kojih bi devojčice trebale da uče orijentalni ples:

- Orijentalni ples daje deci šansu da razviju osećaj za muziku, pokret i ritam
- Pomaže detetu da razvije samopouzdanje i utemelji ga kroz ples, igru i glumu
- Kroz orijentalni ples deca se uče radu u grupi, a isto tako iskazivanju svoje ličnosti i svom viđenju plesa
- Pomaže u držanju, hodu, gracioznosti, ukorenjuje eleganciju i pospešuje pamćenje
- Deca kroz orijentalni ples upoznaju drugu kulturu i jezik

Kada su u pitanju kostimi za orijentalni ples moram da naglasim da oni nisu isti kao za odrasle. Negde naravno da jesu  i to zavisi od samog instruktora, ali moje malene učenice ne bi nosile iste kostime kao i odrasle iz razloga što se meni lično to ne dopada, a gotovo sam sigurna da se ne dopada i većini. Kostimčići bi se sastojali od dugačkih sukanja ili pantalonica zvoncarica, pojasa ili marame za ples, a gore bi bio ili neki topić sa rukavićima recimo, može i bez naravno... triko ili slična majičica... sve to ukrašeno šljokicama i cirkončićima što bi dalo tu orijentalnu notu. Inače se ples izvodi bos, ali zbog zdravstvenih razloga nosimo baletankice (u Egiptu, gde je i nastao ples, je toplo i oni mogu da plešu bosi). Što se opreme za trening tiče može bilo šta u čemu se dete oseća udobno (trenerka, helanke, šorc, suknja... majica na bretele, rukave...). Pošto plešemo bosi onda je u redu da imaju ili 2 para čarapa ili baletankice. Imamo neke marame koje vezujemo oko struka i to bi bilo to. Ples je jako lep vid umetnosti i rekreacije koji u sebi i sa sobom nosi isključivo pozitivne stvari, kao što ste videli u svemu što sam napisala.

Nina Malika

Нема коментара:

Постави коментар