петак, 2. мај 2014.

Moj orijentalni svet, deo 3.

Jedan tekst o predrasudama :) Vredi pročitati :)

November 19, 2011 at 3:38am 

"Pošto je moj prvi tekst prošao kao jako lepo prihvaćen i "ocenjen" sa najboljim mogućim ocenama, a to su oduševljenje i poistovećivanje sa mnom; isto tako onima koji su imali priliku da pročitaju drugi tekstić, mada sažetiji, kraći... ipak  je bio  dopadljiv, rešila sam da, na radost tih meni dragih ljudi, napišem još nešto :) Eto, već sam postala poznata po tome da volim da pišem tako da - što da ne? :)

Elem, kada sam se prvi put susrela sa samim plesom pored oduševljenja u glavi mi je bila misao da je taj ples usko povezan sa Islamskom verom, da taj ples izvode samo i isključivo devojke i žene koje su te vere i da ih izvode svojim supružnicima, prijateljima, gostima. Da ponovim, prvi put sam taj ples videla na seriji "O Clone" mnogima poznatija kao Žade ili Žađe gde je ona stalno plesala po kući i lično sam joj se divila u tim trenucima. Iz tog razloga nisam htela da se raspitujem o tome, nije mi padalo na pamet jer sam ja Pravoslavne vere i nisam htela da se povezujem sa tim plesom ma koliko mi se dopadao. Kasnije sam počela da viđam na TV-u devojke u tim kostimima, ta muzika, taj ples i zapitala sam se odkud sad to i tada kreće moje pravo upoznavanje sa plesom gde saznajem i shvatam da orijentalni ples nema nikakve veze sa Islamskom verom, da plesu mnoge žene širom sveta, svih uzrasta, veroispovesti i nacionalne pripadnosti. To me je jako obradovalo jer sam oduvek volela stvari koje iskazuju ženstvenost i emociju, a orijentalni ples upravo to i čini. Dalje sam se susretala sa pitanjima, tačnije konstatacijama da su orijentalne plesačice pod obavezno elegantno popunje, da ne kažem debele! To mi je bilo maloooo nebulozno, čemu takva konstatacija? Negde u mozgu sam ovih dana iskopala sećanje na neke plesačice koje sam imala priliku da gledam na TV-u. Nijedna nije bila mršavica, svaka je imala obline, malo veći stomak i grudi, tako da mi je jasno odakle takve misli međ' ljudima. Kako je vreme odmicalo ja sam se sve više interesovala, uvek je ta želja bila u meni i samo je čekala svoju priliku. Listala sam raznorazne forume i tamo sam imala priliku da vidim da je to potpuna neistina (što se debljine tiče) i baš mi je laknulo. Pomislila sam da će moje telo da se deformiše ako budem počela da se bavim orijentalnim plesom xD Hahahahaha!! Te predrasude su definitivno otklonjene onog trenutka kada sam videla građu moje instruktorke koja je visoka i mrsava. DakleM, UOPŠTE NIJE BITNO kako si građen, ne postoji taj neki kodeks kog trebaš da se pridržavaš, ne trebaš da imaš ili da nemaš škembe.. Ono što je bitno jeste ljubav prema sebi i plesu. Bitno je da želiš da se družiš, a usput plešeš i samom tim radiš na svome telu, ne u smislu da deformišeš telo u neki tamo oblik nego se baviš fizičkom aktivnošću i pritom se dooooobro zezaš. Na ples se donosi ono što imaš iznutra i tamo to iznosiš u spoljašnjost. Svaka osoba ženskog pola je lepa na svoj način i to je činjenica. Ples kao ples je mnogo naporan, iziskuje mnogo snage, posvećenosti i volje za napretkom :) Naravno, potrebno je mnogo vremena da bi se sve sleglo, da bi svaki pokret dobio svoj vrhunac izvedbe pojedinca jer određeni pokreti su elegantni, dok su određeni odsečni. E sad, nekome to ide malo brže, nekome ne. To je potpuno nebitna stvar, sve dođe na svoje mesto kad tad. Svaki pokret ima težinu i proprilično se namučimo dok savladamo. Mozak treba da poveže sve to i pošalje naredbu da to telo izvede. Hajde, ti koji se ne baviš ovim plesom, pokušaj recimo da stojiš tako da su ti noge fleksibilne, dakle savijene malo u kolenima, da ti je karlica uvučena tako da ti kičma skroz stoji pravo... oslonac je na jednoj nozi, a druga noga je oslonjena na prste... e, sad sve što trebaš je da uradiš je to da tu nogu na prstićima što je podigneš u kuku gore, pritom da ne menjaš svoju visinu ni u jednom trenutku, samo kuk gore, onda da spustiš kuk, ali tako što ćeš stisnuti guz suprotne noge, dakle one koja je oslonac, a drugi guz će kako se spusti biti opušten, normalno. To se zove hip drop. Onda odradiš isto sa podizanjem kuka na gore, pa umesto tog dropa ispružiš nogu napred, kao da šutneš iz kolena, ali da noga bude ravna poput balerine, ispružena. To je drop  kik. Pa vratiš nogu nazad na prstiće, pa idemooo hip drop, drop kik, hip drop, drop kik!! Teško,a? Znaaaaaaaaaaam! Mo'š misliti kako je nama kada moramo da odradimo sve to, ALI da ubacimo pri tom kik-u drugu nogu tako što ćemo je sistemom prsti-peta pomeriti u tu stranu kojom nogom radimo drop, kik.... pritom to moramo izvesti tako da svima izgleda da mi to onako sa lakoooooćom radimo. Hehehehe :) Predpostavljam da sam u ovom delu teksta bila malo nejasna, ipak to treba da se vidi da bi se shvatilo, tako da ću da se vrnem na piskaranje o drugim stvarima xD Ipak to nije samo neko mlaćenje guzicom! :D
O predrasudi "ovaj ples je laki vid zabave za muskarce" sam već pisala. Oni iz Hollywood-a su plasirali tu neku pogrešnu sliku i u narodu je to tako prihvaćeno, mada, ne kažem da ne postoje osobe koje se prestavljaju kao orijentalne plesačice, a penju se i plešu po šankovima i "nastupaju" na raznoraznim mestima sumnjivog karaktera gde im se gura novac u gornji deo kostima ili u suknju, devojke koje igraju gotovo razgolićene, pokazuju međunožje i ne znam ti ja šta sve rade, pa ih tako neke "mušterije" odvedu u "privatni apartman" eto da im "plešu privatno". FUJČINA! Neću da se ponavljam, dovoljno je reći da neznanje spojeno sa predrasudama postoji među mnogima koji su imale prilike sa takvim slučajevima da se susreću tako da postoji ta neka averzija prema nama koje to nismo. Odmah nas trpaju u taj koš iako pojma nemaju ko smo mi i čime se u stvari bavimo, da naš ples nije vulgaran niti poziv na seks, naš ples je kao i mnogi plesovi - umetnost!

Odužih ja ovo. Hehehe! Evo, za kraj mogu reći hvala svima koji me podržavaju i bodre i da želim mir u svetu xD Šalim se malo. Hihihi :) Naravno da želim mir u svetu, negoooo ne mogu da smislim kraj ovog mog žvrljanja :D U suštini, koliko god tekstova da napišem - sve se svodi na isto. To je da je moja ljubav prema plesu nemerljivo veeeeeeeeeeeeelika i da je ples nešto što ispunjava veći deo moje svakodnevnice, nešto o čemu uvek rado govorim i čemu sam maksimalno predana jer mi za uzvrat daje osmeh na licu i sreću u duši.

Hvala na pažnji i nadam se da nikome nisu "otpale oči". *:)"

Нема коментара:

Постави коментар